6 kommentarer på “Planering.

  1. Ja ibland står man bara och stampar och kommer ingen vart tycker man iaf. Skönt när det rör på sig och i rätt riktning dessutom. Som du säger så dyker det nog upp lite fix och extra puts när du väl börjar. Ja det är snopet att få en 2:a bara för ljuddämparen. När jag var på flygfältet i Barkarby och besiktade förra hojen, en Intruder, så stannade mätaren på 111 db, har jag för mig, vilket var precis gränsen för vad det fick vara. Hojen framför mig var det kört för. Det var tack vare honom dom tog fram mätutrustningen. En del som var där pulade in stålull i pipen och drog ut det sedan med en ståltråd.

    • På min hoj får det bara vara 98 db och jag provade med propipen för två år sedan och den kom upp i 106 så det blev att göra om besiktningen.

      • Ja det var ju överkomligt. Är den lätt å få dit. Till Intrudern fick man borra bort original insatsen och popnita fast den grövre. Men jag behövde ju inte byta sedan. Kille som köpte den fick med original insatsen utifall att.

Lämna en kommentar