9 kommentarer på “Fick ett ryck.

  1. Härlig läsning Palle. Ja vist är det mysigt att känna dofterna vare sig det är nyslaget hö eller koblaja. När jag var ute och åkte upp till Gävle så passerar jag Skutskär. Där finns en pappersmasse fabrik och det luktar inte gott där när man kommer och inte är van vid lukten. Starx utanför så passerade jag ett lantgård med kor och dyngan luktade som parfym jämfört med den i Skutskär tyckte jag.

    • Ja pappersmassa luktar inte bra, vi hade släktingar uppe i Husum och när jag var liten och vi skulle hälsa på dom så grät jag nästan och frågade om dom inte kunde komma till oss istället. 🙂

      • Ja det är ett känt ställe också. Hallstavik har ju pappersbruk också men där är det inte så påtagligt tycker jag. Nu blir det lunchpromenad. 🙂

      • Ja veden värmer flera gånger om. Jag köper numera färdigkapat. Köpte på stock förut, men var inte värt slitet det innebar. När jag ändå får köpa kan man lägga på någon hundra lapp och få det kapat och klyvet.

      • Jo så är det nog, men jag tycker det är rätt så roligt att hålla på, behövs inte mycket för att roa ett fåne. 🙂

Lämna en kommentar